Oliehandel Vermeulen plaatst eerste grote kettingwasstraat in IJsselmuiden

De eerste grote kettingwasstraat van Oliehandel Vermeulen is een feit. Na jaren plannen werd een geschikte locatie gevonden om een wasstraat te openen naast het tankstation. ‘Tot op heden hebben we alleen roll-overs bij onze zeven tankstations, vooral omdat onze locaties er niet op ingesteld waren om er echt een wasstraat op te bouwen. Doordat we in IJsselmuiden naar een andere locatie verhuizen, zagen we kans om onze droom te verwezenlijken’, zegt directeur Niels Vermeulen.  

Het resultaat van de nieuwbouw is een 36 meter lange Christ Evo wasstraat voorzien van alle gemakken, een overdekt stofzuigplein, zes wasboxen van Washnet en een groots opgezet tankstation. ‘We zijn met deze locatie helemaal klaar voor de toekomst. Toevallig heb ik afgelopen week m’n handtekening gezet onder een deal die ervoor gaat zorgen dat we op deze locatie ook elektrische auto’s kunnen bedienen en zelfs waterstof tanken zou in de toekomst tot de mogelijkheden kunnen behoren hier’, zegt hij enthousiast. Volgens de ondernemer werden kosten nog moeite bespaard op de state of the art locatie. ‘We wassen de auto eerst goed voor en dat zorgt uiteindelijk echt voor het ultieme resultaat. Auto’s komen echt brandschoon uit de wasstraat, ik kon niet beter wensen.’

Eerder open

De nieuwbouwlocatie had nogal wat voeten in aarde volgens de ondernemer. Vermeulen moest van een andere locatie in IJsselmuiden naar de nieuwe verhuizen. ‘Al met al heeft het zo’n drie jaar geduurd voor we dit gerealiseerd hadden. Nog voor de coronacrisis zijn we begonnen, maar net als veel ondernemers hebben we met tegenslagen te maken gehad. Richting het einde liep het echter wel op rolletjes waardoor we een paar dagen eerder konden wassen. Tot mijn grote tevredenheid was de machine snel geplaatst en belangrijker nog, hebben we geen last van kinderziektes of storingen gehad. Vanaf het begin was het wasresultaat top.’

In een paar dagen tijd waste Carwash IJsselmuiden zo’n 250 auto’s per dag en dat zonder reclame en zonder ruchtbaarheid aan de nieuwe carwash te geven. De nieuwe locatie aan een drukke doorgaande weg blijkt een schot in de roos. ‘We gaan ook niet gelijk stunten met prijzen voorlopig. We willen eerst lekker wassen en zorgen dat we de machine lekker inwerken en dan gaan we na de zomer een officiële opening geven.’

Huisstijl

De nieuwe wasstraat is volledig in de huisstijl van Oliehandel Vermeulen uitgevoerd. Deze werd twee jaar geleden volledig aangepast. ‘We hebben wilde een nieuwe moderne huisstijl die voor iedereen herkenbaar is. We wilde ons positioneren op de markt en dat lukt heel goed. We hebben er nu weer twee tankstations bij, de wasstraat en we blijven verder groeien. De volgende stappen om nog verder te groeien zijn achter de schermen alweer genomen en we kijken momenteel hoe we nog verder kunnen doorgroeien’, besluit de ondernemer. 

Leave Your Comment

Your email address will not be published.