Loogman Amsterdam omgetoverd tot Famke Louiseland

Loogman Amsterdam werd op 12 november een avond helemaal omgetoverd tot Famke Louiseland. Een onwijs bijzonder en succesvol project noemt algemeen directeur van de Loogman Groep, Kees Yzebaart (54) de avond. “Het was zo’n mega succes. We kregen zo’n 200 bekende vloggers en influencers over de vloer voor de presentatie van het nieuwe album van Famke Louise.”

Binnen no-time werd de avond met speciale gasten in elkaar gezet. “Anderhalve week van tevoren nam het management van Famke contact met me op. Haar eerste album zou uitkomen maar er was qua presentatie door corona niet zo heel veel mogelijk”, zegt Kees. Het idee was om op ludieke manier iets in een wasstraat te organiseren. “Famke is niet geheel onomstreden, maar wij geloven heel erg in tweede kansen voor iedereen dus we waren er al snel uit dat we mee wilde werken om wat te organiseren.”

Famke Louiseland

Het management van Famke zette uiteindelijk alles in werking. “Het is heel creatief wat ze in slechts anderhalve week hadden bedacht. Uiteraard in nauw contact met ons want wat zij bedachten moest natuurlijk wel mogelijk zijn in de wasstraat. Woensdagavond werd de hele wasstraat helemaal vol lichten gehangen. Er werd echt onwijs uitgepakt”, zegt Kees. De avond erop vond het evenement plaats van 19:30 uur tot 22:00 uur en werd de carwash helemaal omgetoverd tot Famke Louiseland.

Het was volgens Kees heel mooi gedaan. “Bij het aankomen in de wasstraat reed je door een rookgordijn de wereld van Famke Louise in. De tankstraat was verlicht en iedereen kreeg een portie sushi door het raam aangereikt. Bij de kassa stonden vervolgens twee dragqueens die instructies gaven aan de autobestuurders hoe je via de autoradio naar het nieuwe album van Famke Louise kon luisteren”, zegt hij over het eerste gedeelte van de show.

Bizarre show

Bij de voorwas stonden vervolgens weer twee dragqueens die er volgens Kees een bizarre show van maakten. “Ze deden de voorwas op een wel heel bijzondere licht erotische manier”, zegt hij lachend. Tijdens het wassen van de auto werden vervolgens videobeelden van Famke Louise op de voorruit geprojecteerd. “Vervolgens gingen de bezoekers de interieurbaan op waar een enorme opgeblazen suikerspin stond, de bezoekers kregen hier zelf ook een suikerspin en een gezond drankje. Op het einde van die baan stond een videowall waar je vervolgens een videoclip werd ingezogen.”

In de stofzuighal lag een enorme roze loper waar de bezoekers overheen reden en een meet en greet hadden met Famke Louise. “Op anderhalve meter kon je een praatje maken met haar en er werden uiteraard de nodige foto’s gemaakt. Uiteindelijk gingen er zo’n 200 genodigden in 100 auto’s door de wasstraat. Per auto mochten er niet meer dan twee mensen in tenzij ze uit hetzelfde gezin kwamen natuurlijk”, zegt Kees. De coronamaatregelen werden goed in de gaten gehouden.

Gastenlijst

Het evenement hosten bleek een goede keuze gezien de aandacht die de wasstraat er door kreeg. “Het was echt overweldigend. Onze Instagram en Facebook ontploften echt door het evenement, we werden overal in getaged. De gasten waren ook echt niet de minsten. Er waren influencers, vloggers en een hoop BN’ers waaronder Ali B, Maan, Kalvijn en Partysquad”, zegt de directeur van Loogman. Naast de aandacht van bekende mensen was er voor de speciale album release ook volop aandacht in verschillende media.

Uiteindelijk kreeg de wasstraat ook nog een kort bezoek van de politie. “Echt mijn complimenten voor hun inzet. Ze deden totaal niet moeilijk en zagen ook dat we echt goed onze best hadden gedaan om alle coronamaatregelen na te leven. Ze waren heel relaxed, ik denk dat dat ook wel eens gezegd mag worden.” Hieronder nog een kleine sfeerimpressie van de feestelijke avond: