Eén jaar ‘T Vosje Oosterhout: ‘Ons openingsjaar was lastiger dan verwacht’

Ongeveer een jaar geleden opende de deuren van ’T Vosje in Oosterhout. “Mijn vader begon 21 jaar geleden met ‘T Vosje in Etten-Leur. Langzaam zijn mijn broer en ik het familiebedrijf ingegroeid. Inmiddels is hij daar directeur en ik ben dat bij dit nieuwe filiaal in Oosterhout”, zegt directeur Roy Visser (links op de foto). Het bleek een lastiger jaar dan verwacht. 

Het begon eigenlijk al met de opening. “We wilden natuurlijk graag een openingsfeest geven, maar hebben dat vanwege corona tot de dag van vandaag nog altijd niet kunnen doen. Precies het weekend dat we open wilden gaan werd bekend dat je niet meer dan honderd mensen mocht uitnodigen voor evenementen, dat werd lastig met het aantal mensen dat we kennen binnen en buiten de carwashbranche”, zegt hij. 

Jubileum

Omdat het vieren van een feestje vanwege corona nog steeds niet mogelijk is, heeft Roy een leuke actie bedacht om toch wat met het één jarig jubileum te doen. “Samen met de twee McDonald’s filialen hier in Oosterhout hebben we wat bedacht. Iedereen die afgelopen zaterdag zijn of haar auto kwam wassen, kreeg bonnen mee om gratis burgers te halen. Die burgers hebben wij ingekocht en kunnen onze wassers tot 31 maart inwisselen”, zegt hij. Het uitdelen van gebak kon volgens hem niet op een coronaproof manier gedaan worden. Bij de carwash werd naast de bonnen ook een drankje gegeven aan de klanten. “Voor de kinderen hadden we ballonnen en er was muziek op het stofzuigplein. Al met al hebben we ons eenjarig bestaan zo toch een klein beetje kunnen vieren.” 

Marketing

De wasstraat in Etten-Leur, waar Roy’s broer Ruben directeur van is,  staat volgens Roy bekend om het persoonlijke contact. Het marketingplan voor de nieuwe wasstraat was daarop gebaseerd. “Het roer moest gelijk om. Want door corona waren veel dingen niet mogelijk. Normaal gaan we zelf de hort op om te flyeren in woonwijken en bij bijvoorbeeld woonboulevards, maar ook dat was door corona niet mogelijk. Ook het uitdelen van flyers door caissières in supermarkten kon niet door de pandemie. Daarom moesten we onze marketing wel anders doen.”

Om klanten in Oosterhout en omgeving te bereiken besloot Roy samen met Robin Visser (de vrouw van Ruben) om te innoveren en de marketing digitaal te gaan doen. “We hebben vol ingezet op sociale media in combinatie met het organiseren van kleinschalige evenementen. Daar spraken we een grote groep wassers mee aan. We hebben met Halloween een evenement georganiseerd en we hebben een soort minifestival in de carwash gehouden waarbij we verschillende dj’s hadden voor de muziek. Het trok veel publiek en zorgde voor leuke aandacht in de media. Verder hebben we onze marketing via sociale media gedaan, dat heeft ervoor gezorgd dat ons online platform snel is gegroeid.” 

Leerzaam

Wat het jaar voor Roy speciaal maakte, waren de vele lessen die hij heeft geleerd. “Je begint echt op nul en moet vanaf daar een klantenbestand opbouwen. Zeker tijdens een coronapandemie is dat wel pittig. Toch hebben we qua aantallen onze meeste doelen weten te behalen. Hopelijk kunnen we aankomend jaar ons klantenbestand nog verder uitbreiden. We willen dat ook doen door onze extra services weer aan te bieden. Door corona hebben we namelijk niet echt VIP-behandelingen kunnen doen en het binnenreinigen was ook lange tijd niet mogelijk.”

Toekomst

Het eerste jaar kreeg ’T Vosje in Oosterhout al aardig wat positieve recensies. Vooral de klantvriendelijkheid werd gewaardeerd. “We werken nog altijd met een uitgebreide handmatige voorwas van de auto’s en dat zie je aan het wasresultaat. Daarnaast wassen we met borstels van foam, niet met textiel. Ook dat zorgt voor een perfect wasresultaat. Die kwaliteit willen we natuurlijk blijven bieden.” De evenementen van het openingsjaar krijgen volgens Roy zeker opvolging. “Zeker met Halloween gaan we weer wat organiseren en verder willen we op meer thema’s gaan inspelen, maar daar moeten we nog goed over nadenken. Het filiaal in Etten-Leur is binnenkort aan de beurt om flink opgeknapt te worden en daarnaast zijn mijn broer en ik aan het kijken naar een derde wasstraatlocatie.”  

Leave Your Comment

Your email address will not be published.