Carwash XL Veen opent deuren voor de regio

Ondernemer Ad-Jan van Rijswijk is er helemaal klaar voor, zijn carwash gaat de hele regio van Heusden en Altena van een schone auto voorzien. ‘Ik vind het verbazingwekkend om te zien hoeveel automobilisten ons al weten te vinden op de dag van onze opening. Veel mensen vertellen het al wel aan elkaar. Iedereen is onder de indruk van het eindresultaat’, zegt hij enthousiast. 

Carwash XL moet volgens de ondernemer een echte regio functie gaan vervullen. Heel het Land van Heusden en Altena moet straks bij de wasstraat gaan wassen. ‘Er zijn in de regio verder nergens wasstraten. Ik ben de enige in heel de regio, de meest dichtsbijzijnde zit in Den Bosch’, zegt de ondernemer. Hij is zeker niet bang dat er te weinig animo zal zijn, ook al telt Veen, waar de wasstraten gelegen is, slechts 3000 inwoners. 

Openingsactie 

Tijdens de opening staat er ondanks de kou en gladheid een forse rij automobilisten te wachten op hun beurt. De openingsactie waarbij iedereen het duurste programma van €21,- kan proberen voor slechts €6,- kan op veel enthousiasme rekenen. Veel klanten komen de ondernemer hoogst persoonlijk succes wensen met zijn nieuwe onderneming. De waspassen gaan gelijk als warme broodjes over de toonbank en de autoparfums zijn niet aan te slepen.

‘Op dit eiland zijn mensen heel kritisch, ze moeten voor veel diensten en producten best een eind rijden en zijn daar bereid toe, maar dan moet het product ook wel echt goed zijn. Voorheen reden mensen om hun auto te laten wassen best richting Den Bosch. Dat hoeft nu dus niet meer’, zegt Ad-Jan. De 55 meter lange wasstraat zou in eerste instantie niet zo groot zijn. De oorspronkelijke ideeën waren een stuk kleiner, maar uiteindelijk besloot hij om het echt groot aan te pakken.

Next level

Toen Ad-Jan in januari 2021 begon met de plannen om meer met het wassen van auto’s te doen naast zijn autobedrijf, wilde hij in eerste instantie nog voor een paar roll-overs gaan. ‘Ik ben toen bij collega wasbedrijven gaan kijken en uiteindelijk werd mijn eigen project ook steeds groter. We gingen van een kettingwasstraat van 25 meter, naar 30 en uiteindelijk hebben we een 55 meter lange wasstraat laten plaatsen. Het moest echt next level zijn en dat is het denk ik ook geworden van a tot z. De afwerking is ook echt tot in de puntjes goed gegaan. Uiteindelijk draait alles namelijk om beleving. Of je nu een auto koopt of je auto hier komt wassen het moet goed zijn en je moet er een goede herinnering aan overhouden’, zegt hij. 

Het uiteindelijke resultaat van de grote wasstraat mag er zijn. Houten elementen komen terug van de koffiecorner tot het stofzuigplein en de industriële zwarte kleur geeft de wasstraat een strakke look. “Het is 100 procent van wat ik er van hoopte. Als ik de auto’s in de rij zie staan voor de ingang dan maakt dat me trots. Uiteraard hebben we het met elkaar gedaan. De aannemer heeft echt z’n best gedaan om er wat moois van te maken. 8thGear Marketing heeft ons echt op de kaart gezet en daar blijven we samen aan werken. Sireon zorgt niet alleen voor de geurtjes die we verkopen, maar levert de volledige chemie op onze wasstraat en Dennis Kok helpt ons team echt goed op weg”, zegt hij over het Carwash XL team. 

Duurzaamheid

Naast een goed wasresultaat heeft Ad-Jan zich verdiept in de duurzaamheid van zijn wasstraat. “We wassen met gerecycled water en daarop aangepaste chemie. Op het dak hebben we 600 zonnepanelen gelegd. Ik hoop dat we daarmee een heel eind gaan komen wat betreft ons verbruik, maar dat is nog te vroeg om te zeggen.” Om alle klanten te kunnen bedienen, ook mensen met hogere voertuigen of ondernemers met busjes zijn om de hoek van het pand vier hoge wasboxen geplaatst. 

Check hier de fotoreportage die we tijdens de opening van Carwash XL Veen hebben gemaakt.

Leave Your Comment

Your email address will not be published.