Carwash Driebergen volledig vernieuwd

Ondernemers Jeroen van Silfhout (36) en Ewout Bomhof (52) hebben hun wasstraat, Carwash Driebergen, volledig vernieuwd. De oude wasstraat moest het veld ruimen voor een volledige nieuwe state of the art straat van DICO. “Toen ik deze locatie drie jaar geleden heb gekocht ben ik gestart met een gereviseerde tweedehands wasstraat, maar dat bleek een verkeerde beslissing. We hebben sinds de opening zoveel drama gehad en meer stil gestaan dan gewerkt. Ik had beter gelijk voor een mooie nieuwe machine kunnen kiezen”, zegt de ondernemer.

De ondernemer kocht de wasstraat om zijn ondernemersrisico als Volvo autobedrijf en Vakgarage te spreiden. “Ik denk dat het een goede investering is. Wat voor modellen er ook op de markt verschijnen, auto’s moeten altijd schoon. Dat zal sowieso blijven, misschien juist wel meer door alle rijhulpsystemen. Door het sluiten van een andere carwashlocatie zeven jaar geleden, bleef Driebergen een blinde vlek op carwashgebied. Drie jaar terug besloot ik om in dat gat te stappen en na een uitgebreid vergunningstraject kon ik Carwash Driebergen vorig jaar in april openen.” 

Ellende

De ondernemers kochten een gereviseerde Italiaanse machine en dat was precies waardoor alle ellende begon vlak na zijn opening begon. “Eigenlijk heeft de machine nooit goed gefunctioneerd. We hadden bijna iedere dag storingen of zelfs uitval. Om goed te draaien moesten we bepaalde knoppen ingedrukt houden, het was echt niet te doen. Niet veel later zijn we daarom gaan kijken wat de opties waren. Een nieuwe wasstraat is duur, maar onze kettinglengte is niet enorm en hoeft van ons ook niet zo lang. Het houden van de huidige gereviseerde straat was wellicht duurder daarom zijn we rond gaan kijken bij collega’s.” 

Na het bezoeken van verschillende wasstraten van collega’s sprong één merk er volgens hem bovenuit. De afwerking gaf daarbij de doorslag. “De materialen die gebruikt worden door DICO zijn echt van hoge kwaliteit en alles past perfect in elkaar. Er is echt over nagedacht en alles wordt echt heel netjes geïnstalleerd en gemarkeerd. Die afwerking tijdens de installatie staan me naast de machine heel erg aan en waren voor mij doorslaggevend. Zo’n Italiaanse machine gaat zeven jaar mee als je geluk hebt, de machine die we nu hebben moet makkelijk de twintig jaar kunnen halen met hoe het is neergezet.” 

Compact 

Tegen de richting in, hoeft het van Jeroen allemaal niet zo groot en lang qua wasstraat. “We hebben goed naar de markt hier gekeken natuurlijk. De markt hier is geen 200.000 wassingen daarom hebben we voor een compactere, maar toch heel complete machine gekozen. Ik denk dat we met onze 21 meter lange kettingbaan een auto net zo schoon krijgen als een wasstraat van 60 meter. Het wassen duurt even lang, maar ons borstelcontact is niet verdeeld over dubbele, maar enkele borstels. We wassen auto’s ook handmatig voor om ook de schaduwplekken van auto’s goed schoon te krijgen en een optimaal resultaat te behalen”, zegt hij. 

Verder is de wasstraat volgens de ondernemer net zo compleet als veel andere alleen is de opstelling een stuk compacter. Na het voorwassen komen klanten bij een velgen inweekzone en shampooboog. “We hebben uiteraard ook wel wat show in de wasstraat. Alles is erop ingericht om zo compact mogelijk de auto zo schoon mogelijk te krijgen en dat gaat lukken. Qua chemie werken we met Flowey, niet de goedkoopste, maar de producten zorgen echt voor een glans die je tot wel 2 weken blijft zien op de auto”, zegt hij. Het stofzuigplein laat nog even op zich wachten. Eerst de wasstraat, daarna het stofzuigplein. Doordat de garage naar de overkant verplaatst wordt die ruimte omgebouwd tot inpandig stofzuigplein en daarnaast worden er in augustus ook vier wasboxen op het terrein geplaatst. “Het wordt echt een compleet wascentrum”, besluit Jeroen.

Leave Your Comment

Your email address will not be published.