WeWash viert 100.000ste wassing binnen driekwart jaar

Het is carwash WeWash in Almere gelukt om in driekwart jaar 100.000 wasbeurten te bereiken. De mijlpaal werd afgelopen maandag feestelijk gevierd door de desbetreffende klant een jaar lang gratis wassen aan te bieden. “Samen met Plus12 hebben we er een feestje van gemaakt. De klant was onwijs blij met de prijs en wij hopen dit goede begin voort te kunnen zetten en zo een gooi te doen naar het Nederlands record van 134.000 wassingen in een jaar”, zegt eigenaar Fred Komen. 

Dat zijn wasstraat zo snel, zoveel wassingen zou doen had de ondernemer niet verwacht. “Het laat wel zien dat mensen in de omgeving echt zaten te wachten op een concept zoals wij dat hebben neergezet. De snelheid en kwaliteit die wij bieden is ongeëvenaard en is ook eigenlijk alleen maar te bereiken als je met top apparatuur werkt en als het zo ruim opzet als wij hebben gedaan. Ik geloof er ook echt in dat je de auto alleen maar echt goed schoon kan krijgen met een hele lange wasstraat. Het smaakt in ieder geval al naar meer”, zegt hij met een knipoog. 

Uitdagingen

De eerste negen maanden verliepen  niet vlekkeloos en waren een enorme leerschool volgens de eigenaar. “Er komt heel veel op je af en alles is nieuw, maar ik denk dat ik inmiddels wel kan zeggen dat we alles aankunnen met ons team. Ik heb goede mensen hier werken, een goed opgeleid team waarmee we alle tegenslagen tot nu toe het hoofd hebben kunnen bieden en die waren er meer dan genoeg”, zegt hij. Vooral toen onlangs bij verschillende wasstraten records werden verbroken had WeWash wat uitdagingen met de grote aantallen wassingen. “We hebben zonder water gezeten. Toen moesten we uiteindelijk anderhalf uur dicht. We hebben eens zonder lucht gezeten waardoor de compressors niet naar behoren functioneerde en ons kassa-systeem had door wat verkeerde configuraties ook moeite toen we 2000 wassers op een dag hebben gedaan. Alle pijn kwam er op dat moment uit en hebben we ook uiteindelijk kunnen oplossen. Ik durf wel te stellen dat alle kinderziektes er inmiddels uit zijn.” 

Toen Fred zo’n drie jaar geleden begon met het idee voor het bouwen van een wasstraat evolueerde alles langzaam in het concrete plan om wasstraat WeWash aan de Hogering te bouwen. Na wat vertraging werd één van de grootste wasstraten van Europa gerealiseerd in Almere en dat geheel volgens plan. “Het is uiteindelijk echt geworden zoals ik het voor ogen had. Het enige dat ik niet had verwacht, was dat we zoveel wassingen in zo’n korte tijd zouden doen. Ik dacht dat het langer zou duren, maar je ziet dat de omgeving zat te wachten op een project als dat van ons. Het resultaat is echt goed en we krijgen veel complimenten op het stofzuigplein, maar ook via sociale media. Doordat groepen vrienden ons bij elkaar aanbevelen en klanten goed over ons spreken bij autobedrijven zijn we enorm snel gegroeid. Ruim 90 procent van de wassers blijft ook hier hangen”, zegt hij. 

Marketing

Aankomende tijd gaan er een aantal dingen veranderen bij WeWash. De wasstraat wordt zo ingesteld door DICO dat de capaciteit van 200 auto’s per uur naar 240 per uur gaat zonder in te boeten op de waskwaliteit en ook op het gebied van marketing worden stappen gemaakt. “Een tijd geleden heb ik Plus12 in de arm genomen. Ze denken heel actief mee, we hebben gezamenlijk de positionering en strategie bepaald en zij verzorgen de verdere invulling van het marketingplan, zodat ik er geen omkijken naar heb. We hebben de afgelopen tijd de nadruk gelegd op de socials en online marketing, dat zorgt ervoor dat we nog beter zichtbaar worden. Daarnaast zijn we bezig om met hen onze klanten beter te monitoren zodat we ze in de toekomst nog beter kunnen bedienen met de wasstraat. We hebben bijvoorbeeld al gerealiseerd dat het niet uit maakt in welke rij klanten afrekenen. Door kentekenherkenning die we geoptimaliseerd hebben met Tracx en DICO start de wasstraat altijd het gekozen programma. Door de nieuwe instellingen kunnen we onze klanten nog sneller bedienen en hoeft niemand te wachten, tegenwoordig draait alles immers om snelheid”,  besluit hij. 

Leave Your Comment

Your email address will not be published.