Loogman Carwash verwelkomt 200.000ste Wasapp klant

Afgelopen zondag verwelkomende de Loogman Groep de 200.000ste Wasapp klant. De weken voorafgaand aan de mijlpaal werd een campagne gestart om het aantal te behalen. “We hebben in de laatste week van juni meer dan 20.000 strandballen weggegeven aan alle wasklanten op onze locaties om de Wasapp te promoten. De stranden kleuren deze zomer daarom niet oranje maar Loogman-blauw”, zegt Kees Yzebaart, directeur van de Loogman Groep.

Naast de strandballen in de laatste week van juni werden in de eerste week van juli de mooiste prijzen in alle wasstraten van Loogman weggegeven. “Iedere dag maakten onze klanten die gebruik maken van onze Wasapp kans op een grote prijs. Het ging daarbij echt niet om de minste prijzen, we gaven Boretti barbecues weg, maar ook bijvoorbeeld hogedruk reinigers van Karcher, iedereen die via de Wasapp waste maakte kans”, zegt hij. Uiteindelijk haalden we afgelopen zondag de 200.000ste Wasapp klant binnen. We hebben er vier jaar over gedaan om deze mijlpaal te bereiken.

Loyale klanten

Volgens Kees zorgt de app voor loyalere klanten. “Het voordeel aan onze app is dat je er geen geld op hoeft te zetten, je rekent gewoon af wat je gebruikt, maar krijgt wel korting.” De korting loopt op, naarmate je meer wast. Het concept ontstond volgens de directeur uit frustraties na een abonnement op een tijdschrift. “Ik vind het altijd zo schrijnend, als je ergens lid wordt krijg je van alles, maar als je ergens langer lid van bent dan lijken ze je te vergeten. Dat kon veel beter dachten wij en vandaar onze loyaliteitsapp.”

Klanten die de app gebruiken krijgen punten bij elke wassing. Hoe meer punten een klant heeft, hoe hoger de kortingen op verschillende wasprogramma’s. “We weten dat klanten gemiddeld vier keer per jaar wassen. We proberen de klant te stimuleren, meer te gaan wassen. Als je uiteindelijk 10 keer of meer bij ons wast, dan behoor je tot onze gouden klanten en dat zorgt ervoor dat je voor ons duurste programma geen €18,50 maar slechts €10,- betaalt. Zonder verdere voorwaardes kun je dus een leuke korting opbouwen alleen maar door te wassen bij ons.”

Wat de app gebruiksvriendelijke maakt is dat je alleen maar betaalt als je wast, je hebt geen abonnement nodig en je hoeft niet met een vast bedrag wat op te laden. “De app is binnenkort in heel Nederland aan je kenteken gekoppeld, dan hoef je dus niets meer te doen en wordt het wasprogramma dat je gebruikt na 14 dagen gewoon van je rekening afgeschreven. Onze medewerkers bij de kassa helpen je bij je beste en meest voordelige keuze. Dat wordt absoluut gewaardeerd en inmiddels door 200.000 klanten”, besluit hij.