8th Gear sluit deal met Jumbo supermarkten voor promotie wasstraten

Marketingbureau 8th Gear heeft een samenwerking opgezet met supermarktketen Jumbo. Volgens Justin Huijmans gaat het om een grote actie met impact op de carwashbranche. “Alle wasstraten van Nederland kunnen deelnemen, of ze klant bij ons zijn of niet. We hebben het landelijk opgetuigd, maar rollen het uiteindelijk met lokale supermarkten uit. Dit soort acties zijn heel succesvol gebleken in het verleden. Zowel om nieuwe als bestaande klanten naar de wasstraat te krijgen en daarom dachten we laten we het eens wat groter en voor meer wasstraten opzetten”, zegt hij. 

De actie wordt landelijk hetzelfde volgens Justin: “Het beste wasprogramma van een bepaalde prijs voor €9,50 met de voucher. Dat is een vrij hoge korting, maar daarmee willen we flinke aantallen creëren. De vouchers worden verstrekt bij iedere €15,- aan boodschappen. We maken de vouchers op in de huisstijl van Jumbo, uiteraard voorzien van het logo en adres van de desbetreffende wasstraat. Het uitreiken van de vouchers vergoot dus de naamsbekendheid van de wasstraat en met het inleveren kan heel makkelijk gemeten worden hoeveel mensen ervan gebruik maken.”

Jumbo

In eerste instantie had het carwashmarketingbureau geen voorkeur voor een bepaalde supermarktketen. “Met Albert Heijn hebben we ook fijne ervaringen maar in dit geval was Jumbo heel doortastend en gaven ze aan graag samen te werken. Voor ons is dat natuurlijk een mooie kans om niet alleen onze klanten maar de hele carwashbranche de gelegenheid te bieden om de samenwerking aan te gaan. Daarbij hebben onze klanten wel een streepje voor.”

De samenwerking past volgens Justin goed bij de visie van 8th Gear. “Met zo’n 70 wasstraatvestigingen in onze klantenkring hebben we een landelijke dekking. Samen staan we sterk en op die manier zijn wij een partner voor bedrijven zoals Jumbo.” Het is de bedoeling dat de actie met de supermarktketen snel start. De actieperiode is in oktober en november waarbij de vouchers in oktober worden uitgedeeld en consumenten deze tot en met 30 november kunnen verzilveren. 

Leave Your Comment

Your email address will not be published.